انواع مدل شال پاییزی🍁🍂

انواع مدل شال پاییزی🍁🍂

 

انواع مدل شال پاییزی🍁🍂 ،اصولا همه می دانیم افرادی هستند که به شیک بودن و خوش پوشی بسیار اهمیت می دهند و معیارهای بسیار زیادی جهت این کار در نظر می گیرند. می توان گفت یکی از همین عوامل تغییر فصل می باشد یعنی تمامی این افراد به محض این که به فصل جدید وارد می شوند تمایل دارند رنگ ها و لباس های همان فصل را انتخاب کنند.با مُدانا پلاس همراه باشید.

شال پاییزی یکی از موارد ضروری است که در فصل سرما می توان استفاده کرد. شال پاییزی علاوه بر این که از سرما شما را حفظ می کند نقش بسیار مهمی در استایل و تیپ شما خواهد داشت است که علاوه بر حفاظت در مقابل سرما نقش بسیار مهمی در تیپ و استایل شما خواهد داشت. شما می توانید بهترین مدل ها را برای شال پاییزی برای خود انتخاب کنید.

مدل ها و نکات مربوطه در مورد انواع شال پاییزی و روسری

انواع مدل شال پاییزی🍁🍂انواع مدل شال پاییزی🍁🍂
دنیای شال و روسری بسیار فراوان است و می توان گفت به غیر از این که می تواند برای حجاب شما مناسب باشد گزینه بسیار مناسبی برای استایل شما خواهد بود، در کشور های غیر اسلامی برای ایجاد تم رنگی و تکمیل اکسسوری ها از شال پاییزی استفاده می کنند این استفاده به عنوان یک پوشش محافظ است. انواع شال پاییزی و روسری در رنگ های متنوع و متفاوت جهت ست نمودن با لباس ها با رنگ بندی های خاص موجود است جنس این شال پاییزی متناسب با فصل نیز متفاوت است.

انواع الیاف شال پاییزی و استفاده از آن ها

انواع مدل شال پاییزی🍁🍂
این الیاف زیر مجموعه ی پارچه های پنبه ای است و نسبت به پارچه های نخی بسیار ضخیم تر است و برای فواصل سرد بسیار مناسب است. این الیاف به خاطر این که در هوای سرد به شما گرما می بخشد احساس مطلوبی را احساس خواهید کرد.این نوع از شال از جنس پشمی را می توان با لباس های ضخیم ست کرد،حتی اگر دانشجو هستید می توانید بر روی مقنعه ی خود از شال پاییزی استفاده کنید که این مورد می تواند بهترین انتخاب باشد.البته یادآور شویم که شال از جنس پشمی به ندرت دارای چروک می شود ولی اگر هم نیاز به اتو کشیدن داشت حتما روی آن را پارچه قرار دهید و بدون این که این کار را انجام ندادید از اتو کشیدن اجتناب کنید.

شال پاییزی از جنس حریر

انواع مدل شال پاییزی🍁🍂انواع مدل شال پاییزی🍁🍂
این نوع از پارچه ها بسیار نازک و لطیف هستند و از طرفی سبک،ولی نقش ها و رنگ های متنوعی دارند این رنگ ها شاد و ملایم هستند البته این نوع از شال پاییزی حریر مناسب برای استفاده در مهمانی ها و مجالس است این نوع از شال پاییزی به خاطر سبک بودن ممکن است برای شما دردسر ساز باشد اما گزینه بسیار مناسبی برای ست کردن با لباس های مجلسی شما خواهند بود.

شال پاییزی از جنس ساتن

انواع مدل شال پاییزی🍁🍂انواع مدل شال پاییزی🍁🍂
این نوع از پارچه ها کمی براق و پشت ماتی دارند و مقداری ضخامت را دارند ولی به علت براق بودن این نوع از شال رنگ ها زنده و گیرا به نظر می رسند و به ظاهر شبیه نوع پارچه ی ابریشم هستند ولی به نسبت ضخیم تر هستند این نوع از شال پاییزی در فصل های سرد می تواند ست خوبی برای لباس های شما در مجالس و مهمانی ها باشد.

شال پاییزی از جنس ابریشم

انواع مدل شال پاییزی🍁🍂
می توان گفت شال پاییزی از جنس ابریشم بسیار لطیف و مقاوم و سبک است و از نوع جنس گران محسوب می شود.این نوع شال ابریشمی را می توان با انواع لباس چرم و لباس های زمستانی ست کرد و ترکیب فوق العاده ای برای شما بسازد.

نکاتی که در شستشوی شال پاییزی باید به آن توجه کرد:

اولین قدم برای این مورد توجه نمودن به لیبلی که بر روی شال دوخته یا چسبیده شده است این مارک حاوی اطلاعاتی از قبیل مواد شوینده مصرفی،دمای آب و ….است که این نکات برای مصرف کننده بسیار مفید است.هرگز شال خود را در ماشین لباسشویی قرار ندهید فقط کافی ست آن را با مقداری مایع ظرفشویی یا شامپو و آب ولرم بشویید.

اگر احیانا بر روی انواع شال شما لکه ای وجود داشته باشد در وهله اول روی لکه مقداری شامپو بریزید و مالش دهید و حدودا یک ربع صبر کنید و سپس شال پاییزی خود را بشویید.در صورتی که شال پاییزی شما از جنس پشمی و بسیار سنگین باشد و اگر هم دارای بافت درشتی باشد هرگز آن را آویزان نکنید سعی کنید بر روی سطح صافی آن را قرار دهید تا خشک شود.

هرگز برای اتو کشیدن شال پاییزی آن را مستقیما روی آن نکشید و حتما قبل از اتو کشیدن حرارت آن را ملایم کنید و سپس از یک پارچه ی سفیدی برای قرار دادن روی شال استفاده کنید و بعد اتو را روی آن بکشید.حتما قبلش شال پاییزی از جنس ابریشم را کمی نم دار کنید.زمانی که می خواهید از شال خود برای سال بعد استفاده کنید حتما آن ها را تا کنید و مابین آن ها یک کاغذ های سفیدی قرار دهید و در جایی نگهداری کنید که رطوبت نداشته باشد.

این مقاله به شما کمک می کند در انتخاب و خرید شال پاییزی و رعایت نکات مهمی که باید قبل از خرید به آن ها توجه کنید بسیار کمک می کند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید پس با ما همراه باشید.حتماً هم برای شما این اتفاق رخ داده که انتخاب یک شال مناسب فصل یک دغدغه باشد ولی اصلا نگران نباشید شما با مطالعه نمودن این مقاله تمامی نکات و راهنمای خرید شال پاییزی را خواهید آموخت و با انواع آن و تفاوت هایشان آشنا خواهید شد.

راهنمای خرید شال پاییزی و شناخت آن

انواع مدل شال پاییزی🍁🍂
۱- جنس شال🍂
همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم شال پاییزی از جنس نخی و شال ساتنی از نوع پرکاربرد آن می باشد که برای فصل پاییز بسیار مناسب است. جنس پارچه نخی که در شال پاییزی به کار برده شده باعث می شود در هوای سرد به شما گرما ببخشد و احساس خوبی داشته باشید.

حال اگر بخواهید ضخامت شال پاییزی نخی را بسنجید می توانید دستتان را پشت آن بگیرید ولی دستتان را واضح نبینید.اگر هم از آن دسته افرادی هستید که شال از جنس نخی را بیشتر می پسندید می توانید مقاله های مختلفی را در این زمینه مطالعه کنید.

شال پاییزی از جنس ساتن باید یک بافت یکنواخت و منسجمی داشته باشد حتی زمانی که با دست آن را لمس می کنید متوجه خواهید شد.

2– رنگ بندی شال🍂
انتخاب رنگ همان طور که همه می دانیم یک امر سلیقه ای می باشد و همه چیز هم بستگی به انتخاب شخص خود شما دارد اما با این وجود برای فصول مختلف و مناسبت های خاص پیروی کردن از یک سری اصول برای انتخاب رنگ امری ضروری است و حتی می تواند به شما بسیار کمک کند برای مثال برای شال پاییزی می توان از رنگ های گرمی چون مشکی، قرمز، قهوه ای، نارنجی، زرشکی و … استفاده کرد که این مورد هم با توجه به رنگ لباس هایتان و ست کردن می توانید رنگ دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

اگر درباره ی اصول و قوانین رنگ ها و همین طور انتخاب کردن رنگ دلخواهتان مردد هستید می توانید به راهنمای انتخاب رنگ متناسب با لباستان مراجعه کنید که برای شما بسیار هم مفید است.

۳- قواره شال🍂
قواره یا همان ابعاد شال بستگی به جنس و مد روز دارد که بسته به سلیقه ی افرادی نمونه های کوتاه و بلند آن در بازار موجود است.

۴- طرح شال🍂
در بازار پر زرق و برق امروز همگی شاهد ظهور انواع مدل ها و طرح های نو هستیم ولی می توان گفت بیشترین طرح ها که امروزه استقبال بیشتری دارند طرح های آب رنگی و انتزاعی هستند.

برای مثال می توان گفت که در سال های پیشین طرح هایی چون ماندانا دارای طرفداران بسیاری بوده است اما در حال حاضر طرفداران این طرح زمینه بسیار اندک شده اند.

نکته مهم به هنگام خرید شال پاییزی
شاید یکی از راحت ترین کادو هایی که بتوان برای مادر،همسر،خواهر و.. تهیه نمود خرید شال باشد که زمان خرید اصلا نیازی به دانستن سایز نیست فقط دارای طرح های متنوع و رنگ های مختلفی هستند.

اگر هم بخواهید قیمت آن را در نظر بگیرید می توان گفت با یک وعده غذایی که بیرون از منزل تهیه می کنید برابری می کند،چه بسا هدیه مناسبی خواهد بود!اما همان طور که می دانید اگر این خرید ساده اگر با دقت و توجه انجام نشود می تواند بدترین خرید روز شما محسوب خواهد شد.

۵ نکته ی زیر زمان خرید شال پاییزی خیلی می تواند به شما کمک کند:

اولین نکته ایی که مد نظر است انتخاب کردن شال است.باید توجه کنید اگر به عنوان هدیه شال را تهیه می کنید باید بدانید طرف مقابل از چه نوع جنسی خوشش می آید.عامل مهم دیگر که در انتخاب شال به شما بیشتر کمک می کند این است که راحت باشد، سر نخورد و موام نیاز به مرتب کردن نداشته باشد.

یکی دیگر از مهم ترین نکات به هنگام خرید رنگ و طرح روی شال است، زیرا شال پاییزی یکی از انواع پوشاکی است که دارای تنوع بسیار است.همین تنوع به هنگام خرید یک حسن محسوب می شود اما ممکن است انتخاب را برای شما کمی سخت و مشکل سازد که نتوانید درست تصمیم گیری کنید.به همین خاطر باید با توجه به سلیقه شخص و متناسب با آن خرید را انجام دهید.

در بین خانم هایی که سن بالایی دارند طرح های سنتی که به همراه گل، بوته جقه و… هستند بیشتر مورد پسند است.طرح های مدرن نیز شامل طرح هایی چون چهار خانه، نقاشی، زنجیری، کوبیسم، کمربندی و… هستند که به نوبه خود دارای طرفداران بسیاری است.نمونه شال پاییزی تک رنگ که ساده و نخی هستند منحصر به فرد می باشند و دارای رنگ هایی خاص هستند که بهترین هدیه برای عزیزانتان می تواند باشد.

یکی از مهم ترین نکات دیگر که هنگام خرید باید به آن توجه نمود جنس شال پاییزی است.

شال از جنس نخی: زیر مجموعه ی پارچه های از نوع پنبه ای پارچه های نخی می باشند که به راحتی قابل شست و شو هستند و در فصل سرما بهترین گزینه برای خرید هستند و به راحتی قابلیت اتو کشیدن را دارند و کم تر از روی سر سر می خورند.

شال از جنس حریر: این نوع پارچه،پارچه ای سبک، لطیف، نازک، خنک و لخت می باشد که به همین علت نسبت به شال نخی بیشتر از روی سر سر می خورد ولی گران تر است.

شال ساتن : این نوع پارچه ی ساتن، همان طور که گفته بودم یک نوع پارچه ی براق می باشد که دارای سطحی صاف است، معمولا این نوع از جنس بیشتر در مجالس مورد استفاده قرار می گیرد.

شال ابریشم: این نوع پارچه ی ابریشمی لطیف و مقاوم و سبک است و برای تمام فصول مورد استفاده قرار می گیرد و به نسبت قیمت گرانی دارد و حتی می توان برای مجالس از آن استفاده نمود و حتی دیرتر چروک می شود.

کیفیت ظاهری شال پاییزی :
زمان خرید شال اگر برای خودتان خرید می کنید بیشتر از این که به مد توجه کنید به موارد دیگری که باب سلیقه ی شماست دقت کنید.اگر هم برای فرد دیگری هدیه می خرید، حتما سلیقه ی آن شخص را مد نظر قرار دهید نه مد روز و نظر فروشنده را.حتما هم زمان خرید از یک بسته بندی زیبا استفاده کنید و به پوشاکی هم که خریداری می کنید دقت کنید که دارای زدگی، لک، نخ کشی یا جابه جایی چاپ و… نداشته باشد.

راحت بودن و بهتر بودن یک شال معمولا در این است که قواره شال بزرگ تر باشد،هر چند که طول قواره امری سلیقه ای است.

قیمت شال
قیمت تک فروشی شال خیلی متفاوت است مثلا مواردی که در قیمت اثر گذار هستند محل فروشگاه شال و… می باشد که بسیار اثرگذار هستند ولی قبل از خرید هم می توانید چند جا قیمت بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید،نکته ی دیگر آن که هرگز گول حراج و تخفیف روز های با مناسبت روز مادر، شب عید و… را نخورید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *