آشنایی با استایل کژوال

آشنایی با استایل کژوال

آشنایی با استایل کژوال .اگر بخواهیم در ساده ترین حالت استایل کژوال را تعریف کنیم میتوانیم بگوییم اگر ساده ترین و راحت ترین لباس های خود را انتخاب کرده و با یکدیگر ست کنید و بپوشید حالا شما یک استایل کژوال دارید . کژوال یک استایل حرفه ای نیز محسوب میشود .

هدف از استایل کژوال تاکید بر راحت و کاربردی بودن لباس است .

به همین دلیل لباس هایی که روزمره میپوشیم سبک کژوال ما هستند . کژوال شامل طیف گسترده ای از لباس ها میشود زیرا لباس های رسمی مرز مشخصی دارند و بسیاری از لباس های غیر رسمی و معمولی  در استایل کژوال قرار میگیرند . برای آشنایی بیشتر با استایل کژوال تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

کژوال در لغت به معنای راحت وخودمانی است اما اگر بخواهیم واژه کژوال را در دنیای مد بررسی کنیم میتوانیم به لباس های راحتی که از مد پیروی نمیکنند اطلاق کنیم.

اگر بخواهید این لباس ها را در کمد لباس های خود بشناسید توصیه میکنیم که با دوام ترین و راحت ترین لباس های خود را در این دسته بدانید . دوام و راحتی دو علت اولیه برای کژوال دانستن یک لباس است.

این لباس ها از مد خاصی پیروی نمیکند ولی بهترین انتخاب برای کار های روزمره و سفر و استراحت و تفریح است.

اگر فکر میکنید به این استایل علاقه دارید و با آن راحتید باید سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که پای  فصل خاصی نیستند و پارچه استفاده شده در دوخت آنها از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار باشد . روی هم پوشیدن و لایه لایه پوشیدن لباس ها نشانه دیگر سبک کژوال است .

جالب است بخوانید پوشت و همه چیز راجع به نحوه تا زدن آن
این سبک به سرعت در سطح جهان گسترش یافت و مورد استقبال مردم دنیا قرار گرفت .

زیرا مردم خواهان آزادی و راحتی در لباس خود بودند و از لباس های رسمی دست و پا گیر خسته شده بودند .

پس یک استایل راحت و بدون دغدغه ودردسر را استایل کژوال میدانیم .

 

از این سبک میتوانید برای سفر های کوتاه درون شهری ، یک دیدار دوستانه یا حتی محل کار استفاده کنید بدون آنکه نگران چیزی باشید .

اما خوب است بدانید که برای ایجاد یک سبک کژوال به چه لباس هایی نیاز دارید .

همه آقایان میدانند در مراسم ها و میهمانی های رسمی چه لباسی باید بپوشند . البته که سوال پرسیدن ندارد . کت و شلوار

اما در دیگر حالت ها و مراسمات شلوار های جین و تی‌شرت انتخاب آن‌ها خواهد بود .

زیرا میخواهند که همیشه در عین سادگی ،به روز باشند و با لباس های دیگر خود هماهنگ شوند. شلوار های جین و کتان به سادگی با پیراهن های مردانه ساده و تی‌شرت ها یک استایل کژوال میسازند . بسیاری از آقایان در موقعیت های غیررسمی و دوستانه به همین لباس های ساده و راحت اکتفا میکنند .

مینیمال استال شیک پوش

استایل مینیمال چیست ؟
استایل مینیمال یک استایلی است که مبتنی بر سادگی است. استایل مینیمال استایلی است که سادگی در آن الویت دارد و سادگی در آن یک اصل محسوب می شود.

شعار معروف آدم هایی که طرفدار سبک مینیمال هستند این است که : ” کمتر غنی تر است ”

استایل های مینیمال بسیار ساده ، شیک و جذاب هستند اما در عین سادگی خود مزایای بسیار زیادی دارد.

جالب است بخوانید 7 اشتباه فاحش و شگفت انگیز بامزه در استایل مردانه که آقایان مرتکب می شوند
در استایل مینیمال چه نوع رنگی استفاده می شود ؟

چیزی که در انتخاب رنگی این سبک مهم است این است که باید از رنگ های متناسب با رنگ چهره خود انتخاب کنید. رنگ های سفید ، مشکی، خاکستری و قهوه ای از رنگ های ضروری برای استایل های مینیمال هستند.

پارچه های طرح دار در استایل های مینیمال :
در استایل مینیمال اگر بخواهید از پارچه های طرح دار استفاده کنید باید از طرح های خطی ساده مثل راه راه استفاده کنید. البته به این نکته توجه کنید که پالت رنگی شما محدود است.

توجه کنید که دوخت تمیز ، پارچه خوب و برش دوخت از مواردی هستند که باعث می شود شما یک استایل مینیمالیست جذابی داشته باشید.

اما نکته مهم این است که پارچه های پر زرق و برق و پولکی و مرواریدی اصلا در سبک مینیمالیست جایی ندارد. و همچنین تکه دوزی و نقش و نگاردار مثل طرح های بته جقه ای نیز در این استایل نقشی ندارد.

اگر بخواهیم به طور کلی درباره استایل مینیمالیستی صحبت کنیم این گونه است که در این سبک بیشتر کاربرد مهم است. یک مینیمالیست به جزئیات توجه زیادی ندارد. مینیمالیست ها در کمد لباس خود تعداد زیادی لباس ندارند و تعداد محدودی لباس برای خود دارند اما با همین تعداد لباس ها برای خود یک استایل بسیار فوق العاده و جذاب رقم میزنند.

یک مینیمالیست در انتخاب رنگی خود اولین گزینه ای که انتخاب می کند رنگ سفید است زیرا رنگ سفید به مخاطب شما یک حالت معصومیتی می بخشد و همچنین رنگ سفید یک رنگ لوکس به حساب می آید اما خوب ممکن است این رنگ به هرکسی نیاید .

جالب است بخوانید آقایان 25 تا 35 سال با رعایت این نکات  جذابتر خواهند بود. همین دلیل دومین انتخاب برای یک مینیمالیست رنگ مشکی است که تقریبا به همه رنگ ها می آید و این رنگ بسیار کاربردی است.

همچنین پالت های رنگی از جمله رنگ بدن و خاکستری نیز جز رنگ هایی هستند که شما زیاد در کمد یک مینیمالیست خواهید دید.


  1. قانون های مینیمالیست ها در پوشیدن لباس ها :

  • داشتن یک کمد لباس تک رنگ که معمولا سفید یا سیاه هستند. همچنین رنگ هایی که ریسک کمتری دارند و با همه لباس ها ست می شوند گزینه های انتخابی یک مینیمالیست است.
  • لباس های مشکی زیادی در کمد لباس آن ها به چشم میخورد.
  • کفش های آدم های مینیمالیست هم رنگ های خنثی دارد.
  • اکسسوری و جواهرات با ارزش اما ساده ای دارند.
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *