انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

 

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚 ،انتخاب مدل مانتو پاییزه و هر نوع لباس برای پاییز حقیقتاً کار مشکلی است. پاییز فصل دل‌انگیز و چشم‌نوازی است که پیاده‌روی و گردش در آن بسیار دلپذیر است.با مُدانا پلاس همراه باشید.

تنها هوای پاییز است که گویی بر مبنای غافلگیری خلق شده است. آب‌وهوای هر ساعت از یک روز پاییزی نه‌تنها متفاوت که ممکن است کاملاً متضاد ساعات دیگر آن باشد. به همین دلیل است که تشخیص این‌که کدام لباس مناسب پاییز است کار دشواری است؛ زیرا یک صبح ابری و بارانی پاییزی ممکن است در کمتر از دو ساعت به یک روز آفتابی گرم تبدیل شود.

 

عوامل مهم در انتخاب بهترین مدل مانتو پاییز
مانتو یکی از پرکاربردترین لباس‌ها برای بانوان ایرانی است. در انتخاب هر لباس باید موارد مختلفی را در نظر بگیریم تا از انتخاب خود پشیمان نشویم. این امر برای مانتو اهمیت بیشتری دارد. چون به‌عنوان‌مثال یک لباس مجلسی مدت‌زمان کوتاهی مورداستفاده قرار می‌گیرد ولی یک مانتو مدت‌زمان طولانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
پس باید در خرید مانتو نهایت دقّت را به کار ببریم؛ تا در زمان استفاده از آن راحتی و آرامش خاطر داشته باشیم. مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید مانتو پاییزه باید در نظر بگیریم عبارت‌اند از:

مدل مانتو پاییزه

اولین نکته‌ای که باید در هنگام خرید لباس در نظر بگیرید این است که این لباس را برای چه موقعیتی نیاز دارید. به‌عنوان‌مثال؛ در مورد مانتو باید مشخص کنید این مانتو را برای محل کار می‌خواهید یا برای مهمانی یا دانشگاه. هریک از این موارد شرایط خاص خود را دارند که رعایت آن‌ها نشانه شخصیت شماست. البته به‌جز شرایط محیطی نیازهای شخصی شما هم در محیط‌های مختلف متفاوت است. بدیهی است که تحمل یک مانتو مجلسی در یک روز کاری کار سخت است و بر میزان کارایی شما نیز تأثیرگذار خواهد بود.

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

میزان استفاده از مانتو مدل پاییزه
پیش از اقدام به خرید مانتو پاییزه باید در مورد مدت‌زمان استفاده از آن تصمیم‌گیری کنید. به‌عنوان‌مثال اگر شما کارمند یا دانشجو هستید و این مانتو پاییزه را برای استفاده مداوم می‌خواهید به‌احتمال‌زیاد پس از پایان فصل پاییز، عمر مفید مانتو هم به پایان رسیده است. ولی اگر یک خانم خانه‌دار باشید که برای رفت‌وآمد گاه و بی گاه خود در روزهای پاییزی به یک مانتوی پاییزه نیاز دارید، پس این مانتو قرار نیست تنها پاییز امسال مورداستفاده قرار گیرد؛ بنابراین هرچند سال یک‌بار نیاز به خرید مانتو پاییزه خواهید داشت.

جنس مانتو مدل پاییزه
همان‌طور که گفتیم آب‌وهوای فصل پاییز قابل پیش‌بینی نیست. ولی به‌هرحال برای انتخاب لباس، نه باید لباس‌هایی به نازکی لباس‌های تابستانی انتخاب کرد و نه لباس‌هایی به گرمی و ضخامت لباس‌های زمستانی. انتخاب لباسی که هم شما را از سوز باد پاییزی نجات دهد و هم در گرمای آفتاب پاییزی نسوزاند کار سختی است. البته انواع مدل مانتو پاییزه با جنس‌های متفاوتی در بازار وجود دارد که برای سلایق مختلف رضایت‌بخش است.

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

مانتو مدل پاییز

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

معمولاً در طراحی مدل مانتو پاییزه تنوع فراوانی وجود دارد. چون پوشش کامل برای ایجاد گرمای کافی ضروری نیست. لذا بسیاری از انواع مدل مانتو پاییزه حالت زینتی داشته و زیبایی مانتو بر کارایی آن اولویت دارد. به‌عنوان‌مثال انواع شنل ظریف یا مانتوهای بافت جلوباز گرمای زیادی ندارند ولی جلوه بسیار زیبا و متفاوتی دارند.

انتخاب مدل مانتو پاییزه
اولین گزینه انتخاب مانتو پاییزه مد روز و یا مانتو پاییزه کلاسیک است. اگر پیروی از مد روز برای شما در اولویت قرار دارد باید به دنبال جدیدترین مدل مانتو پاییزه باشید. ولی اگر مدل‌های کلاسیک را ترجیح می‌دهید خرید آسان‌تری پیش رو خواهید داشت.
دومین گزینه انتخاب قد مانتو است. مطابق سلیقه یا ویژگی‌های جسمی خود باید در مورد کوتاهی یا بلندی مانتو تصمیم‌گیری کنید. یک مانتو پاییزه بلند در نظر برخی افراد کاملاً دست‌وپا گیر است ولی برخی دیگر با آن احساس راحتی کافی دارند. ولی می‌توان گفت برای دانشجویان یا برخی محیط‌های کاری، مانتو پاییزه کوتاه مناسب‌تر است.

توجّه به ویژگی‌های جسمانی
هر نوع لباسی اگر با ویژگی‌های اندام شما تناسب نداشته باشد جلوه زیبایی نخواهد داشت؛ بنابراین مهم‌ترین نکته در خرید مانتو پاییزه توجه به ویژگی‌های شخصی شماست. در حالت کلی، مانتو کوتاه برای افرادی که قد کوتاهی دارند مناسب نیست و برای افراد بلندقد مناسب‌تر است. افرادی که جثه ریزی دارند می‌توانند مانتوهای پیلی دار یا چین‌دار بپوشند. برای افرادی که اضافه‌وزن دارند مانتو راسته با قدبلند انتخاب مناسبی است.

رنگ مانتو پاییزه
در انتخاب رنگ مانتو دو راه پیش رو دارید یا باید مطابق سلیقه شخصی خود رنگ مانتو را انتخاب کنید و یا مطابق محدودیت‌های عرف جامعه انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال رنگ‌های تیره برای افراد چاق مناسب‌تر هستند. رنگ‌های تند برای محیط کاری مناسب نیستند. افراد لاغراندام بهتر است، لباس‌هایی به رنگ روشن بپوشند. این‌ها قواعدی است می‌تواند در انتخاب رنگ لباس تأثیرگذار باشد.

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

استفاده از اکسسوری پاییزه
برای تکمیل تیپ پاییزه خود استفاده از اکسسوری مناسب این فصل را فراموش نکنید. انواع شال پاییزه ظریف و گرم می‌تواند به جذابیت تیپ شما بیفزاید. در انتخاب اکسسوری به‌تناسب جنس و رنگ آن با مانتو پاییزه خود دقّت کنید.

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚
محبوب‌ترین مدل مانتو پاییزه
مانتوهای پاییزه مدل‌های فراوانی دارند. مدل مانتو پاییزه نیز مانند فصل پاییز دارای تنوع و زیبایی‌های فراوانی است. در ادامه به چندین مورد از محبوب‌ترین مدل مانتو پاییزه اشاره می‌کنیم.

مانتو کتان
پارچه کتان از الیاف گیاه کتان تولید می‌شود؛ بنابراین در مقایسه با پارچه‌هایی مثل میکرو، پارچه کتان به دلیل ماهیت طبیعی آن اولویت دارد. بدیهی است که استفاده از موادی که منشأ طبیعی دارند از هر لحاظ برای سلامت انسان مفیدتر است. پارچه کتان تنوع رنگی فراوانی نیز دارد. از مزایای پارچه کتان این است که این پارچه استحکام و دوام بالایی دارد. پارچه‌های کتان باضخامت‌های گوناگون تولید می‌شوند. بدیهی است که برای مانتو پاییزه از کتان ضخیم استفاده می‌شود.

مدل های مانتو پاییزه

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مانتو پاییزه، مانتو جین است. مهم‌ترین حسن مانتو جین این است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. اگر مانتو جین با مدل کلاسیک تهیه کنید تا سال‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. جالب است بدانید، پارچه جین در ایران به نام اولین شرکت تولیدکننده آن یعنی لی شناخته می‌شود. این پارچه در انواع مختلف لی کاغذی، لی کشی، لی کلاسیک و لی ضخیم عرضه می‌شود. برای مانتو پاییزه پارچه لی کلاسیک یا ضخیم مناسب است.

مدل‌های متنوع پارچه جین
در طول سال‌ها مدل‌های مختلفی از مانتو جین طراحی و عرضه شده است. طیف رنگی پارچه جین هم به‌اندازه‌ای متنوع هست که برای تمام سلیقه‌ها رضایت‌بخش باشد. در سال‌های اخیر انواع جین کشی نیز به بازار عرضه شده است که برای علاقه‌مندان به پارچه‌های کشی انتخاب مناسبی است.

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚
مانتو بافت
انواع مانتو بافت نیز از مدل‌های محبوب و رایج در میان مدل‌های مانتو پاییزه هستند. مانتوهای بافت بنا به تراکم بافت و جنس نخ به‌کاررفته در تولید آن از کیفیت و قیمت متفاوتی برخوردار هستند. مانتوهای بافت موجود در بازار معمولاً بافت ظریف و سبکی دارند. مانتو بافت در مدل‌های مختلفی از قبیل مانتو جلوبسته، مانتو جلوباز، شنل، پانچ، سارافون و… طراحی و تولید می‌شوند.

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

مانتو میکرو
پارچه میکرو نیز از آن دسته پارچه‌هایی است که ظاهر جذاب و متفاوت آن همیشه طرفداران خاص خود را دارد. پارچه میکرو از الیاف پلی‌استر تولید می‌شود. بافت ظریف و زیبای این پارچه در کنار خاصیت ضد آب آن، این پارچه را انتخاب مناسبی برای مانتو پاییزه می‌کند. نوع بافت پارچه میکرو به صورتی است که منافذ آن کاملاً مسدود بوده و اجازه عبور قطرات آب را نمی‌دهد. معمولاً مانتوهای میکرو در مدل‌های کلاسیک دوخته می‌شوند.

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

مانتو تریکو
پارچه تریکو یکی از پارچه‌هایی است که اخیراً برای دوخت مانتو از آن استفاده می‌شود. این پارچه انتخاب مناسبی برای انواع مانتو اسپرت و فانتزی است. به همین دلیل مانتو تریکو معمولاً انتخاب اوّل دختران جوان است. البته همان‌طور که گفتیم مانتو تریکو کاملاً حالت اسپرت داشته و برای مجالس رسمی مناسب نیست. تنوع طرح و رنگ، شستشوی آسان و راحتی فراوان از دیگر مزایای مانتو تریکو است.

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

مانتو چرم پاییزی

انواع چرم مصنوعی و طبیعی برای تولید مانتو پاییزه و زمستانه استفاده می‌شوند. بدیهی است که چرم مصنوعی قیمت کمتر و تنوع بیشتری دارد. بیشتر مدل‌های مانتو چرم موجود در بازار هم از چرم مصنوعی تهیه می‌شوند. مانتو چرم در زمره مانتوهای لوکس و مجلسی قرار می‌گیرد. علاوه بر ظاهر جذاب و درخشان مانتوهای چرم در مقایسه با سایر مانتوها از راحتی کمتری برخوردارند. لذا استفاده از مانتو چرم در محیط کار یا دانشگاه چندان راحت نیست.

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

شنل پاییزه
یکی از گزینه‌های جذاب و متفاوت برای فصل پاییز استفاده از شنل است. نوع طراحی شنل به‌گونه‌ای است که ظاهر زیبای آن بر ایجاد پوشش کامل اولویت دارد لذا برای بانوان جوان مناسب‌تر است. به همین خاطر برای فصل پاییز انتخاب مناسبی است. نوع پوشش شنل به صورتی است که باید لباس مناسبی ازلحاظ طرح و رنگ برای ست کردن زیر شنل انتخاب کنید. انواع بلوزهای زیر سارافونی در بازار موجود هستند که می‌توانید مطابق سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای دوخت انواع شنل پاییزه از بافت‌های ظریف و پارچه‌هایی باضخامت متوسط استفاده می‌شود.

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

سارافون پاییزه
انتخاب سارافون به‌عنوان مانتو پاییزه تیپ شما را کاملاً متفاوت می‌کند. این نوع مانتو پاییزه از ترکیب یک بلوز زیر سارافونی و یک سارافون تشکیل می‌شود. سارافون پاییزه در طرح‌های مختلفی از قبیل بلند، کوتاه، راسته، چین‌دار و… تولید می‌شوند. لذا این نوع مانتو پاییزه می‌تواند برای سنین و سلایق مختلف انتخاب شود. برای دختران نوجوان و جوان سارافون‌های کوتاه رنگارنگ با دامن چین‌دار انتخاب مناسبی است. سارافون راسته بلند با پارچه‌های کلاسیک نیز برای سنین بالاتر مناسب است.

انواع مدل مانتوهای پاییزه👗👚

برای دوخت سارافون از پارچه‌های متنوعی استفاده می‌شود. انواع پارچه‌های جین، کتان، توییت و. برای دوخت سارافون پاییزه مناسب هستند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *