برند گوچی (Gucci) : مارک گوچی یکی از مهم ترین و مشهورترین برندهای گران‌قیمت دنیا میباشد که اکثر معیارهای یک کسب و فعالیت نوین و امروزی را دارا است. Gucci یک مرجع حقیقی و واقعی برای مد و فشن و اکسسوری میباشد. منزل مد و فشن گوچی، جزو محدود منزل های مد میباشد که در سراسر عالم آوازه و جذابیت دارااست.

تاریخچه مارک گوچی

گوچیو گوچی، موسس اسم تجاری گوچی در سال ۱۹۲۱ منزل مد پر اسم و رسم گوچی را در فلورانس ایتالیا تأسیس کرد. ایشان پیش از اینکه مارک فردی خویش را تأسیس نماید، تحت عنوان باربر در هتل ساووی لندن فعالیت میکرد. گوچی بعداز آن در یک کمپانی چمدان سازی به اسم franzi به فعالیت چرم سرگرم شد. گوچیو گوچی، بعد از فعال سازی مارک خویش، در جايگاه اولیه کالاهای چرمی می فروخت و روی اقلام و امکانات مسافرتی تمرکز داشت. آن گاه گوچی شاخه های دیگری نیز مانند امکانات سوارکاری بدین مارک اضافه کرد.
مارک گوچی در بالا فقط از متریال چرم، برای ساخت تولیدات خویش استعمال می کرد. در سال ۱۹۳۵ با تحریم هایی که علیه ایتالیا وجود داشت؛ این مارک با کمبود چرم مواجه شد و ناچار شد از مواد و متریال متفاوت برای ساخت و ساز تولیدها خویش به کارگیری نماید.
با ورود پسران گوچی به اسم های آلدو، واسکو و رودولفو، مارک گوچی توسعه و گسترش پیدا کرد و به یک اسم تجاری شناخته گردیده در سطح عالم تبدیل شد.

برند گوچی (Gucci)

بیشتر بخوانید:

https://modanaplus.com/%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%d9%86%d8%a7%d9%85%d8%b2%d8%af%db%8c-%d8%b4%db%8c%da%a9-%d9%88-%d9%be%d9%88%d8%b4%db%8c%d8%af%d9%87/


بعد از نبرد جهانی دوم، با ابتدا ساخت و ساز مجدد چرم اختلال این موسسه برای تنظیم چرم برطرف شد و ساخت و ساز تولید ها چرمی را مجدد مقدمه نمود. آلدو، پسر گوچی با به کار گیری از چرم خوک اولی کیف پوست خوک را ساخت و ساز کرد و پوست خوک به امضای منزل مد گوچی تبدیل شد.
ماجرای مارک گوچی بعد از مبارزه جهانی دوم

تا پیش از سال 1950 یک‌سری دکان گوچی در فلورانس و رم احداث گردیده بود. در سال 1951، رودولفو گوچی، مغازه دیگری را در میلان بهره‌برداری کرد و دو سال بعد از آن آن را به آمریکا توسعه اعطا کرد. در میان سال های 1950 تا 1960 تعداد مغازه های این مارک معروف در کشورهای گوناگون توسعه و گسترش یافت.
گوچیو گوچی در سال 1953، پیش از مرگ خویش به نشان احترام به روزگار باربری خویش در هتل ساووی، یک شعبه از دکان های خویش را در‌این هتل فعال سازی کرد. 15 روز بعد از بهره برداری شعبه ساووی، گوچیو گوچی موسس مارک گوچی در سن 71 سالگی درگذشت.

برند گوچی (Gucci)

برند گوچی (Gucci)

اشخاص دارای شهرت چه تاثیری در پباده سازی های گوچی داشتند؟

بعد از مرگ گوچی این مارک به لطف پسرانش همچنان مارک موفقی بود. در سال 1953 الیزابت تیلور با یکی‌از کیف های مارک گوچی که دسته بامبو داشت عکس گرفت. در به عبارتی بازه طرح Horsebit loafer(دو رینگ نمادین با یک میله میانی) منتشر شد.
در سال 1961 نیز بعداز اینکه ژاکلین کندی با در اختیار داشتن کیف گوچی مشاهده شد، نشانه double-G که در صدر برای بستن کیسه ها درست شده بود ساخت‌و‌ساز شد.

گریس کلی هنرپیشه هالیوودی نیز در طراحی های گوچی تأثیرگذار بود. گریس کلی در سال 1966 کیفی با دسته بامبو خریداری کرد، رودلفو گوچی برای سپاس یک روسری گلدار اختصاصی به وی کادو بخشید. طرح این روسری بعد ها چاپ «فلورا» نامگذاری شد.

در ده سال 70 مغازه های بیشتری از این مارک در توکیو، هنگ کنگ و شهر نیویورک ظواهر شدند که جامه می فروختند. گوچی حتی‌در سال 1975 با او‌لین رایحه خویش، گوچی نامبر وان، وارد خط ساخت تولیدها آرایشی و زیبایی شد.

برند گوچی (Gucci)

برند گوچی (Gucci)
عاقبت خانواده گوچی

گوچی اولی فشن شو جامه خویش را در سال 1981 برگزار کرد. این اکران با دقت بر طرح فلورا در فلورانس ایتالیا برگزار شد.
بعد از آن، این مارک مبتلا تغییر‌و تحول و تحولات مهم و اندوه انگیزی شد. نوه های گوچیو تا اوایل ده سال 80 در مدیر کمپانی دخالت داشتند. این خانواده درخصوص اینکه چه کسی بایستی کارها گوناگون کمپانی را در اختیار گرفتن نماید، زد خورد داشتند.
عاقبت، پسر رودولفو زمام کارها را به دست گرفت و پسر عموهایش و عمویش آلدو را از کمپانی عزل کرد. در سال 1989 نیز، یک کمپانی هلدینگ به اسم Investcorp، نسبتاًً نیمی از گوچی را خریداری کرد. در سال 1994 مائوریتزیو گوچی سایر سهام خویش را به Investcorp فروخت. ایشان چندین سال سپس در سال 1995 به قتل رسید.

تغییر‌و تحول مهم مارک گوچی با ورود تام فورد

با اینکه تضارب های خانوادگی، این مارک گران‌قیمت را در گیر تغییرات مهم کردند، البته تغییر‌و تحول حقیقی وواقعی در سال 1990 رخداد. در‌این بازه یک طراح برنا و بسیار با استعداد به اسم تام فورد به کمپانی گوچی ضمیمه. تام در بالا آنالیز بر تیم پوشاک گوچی را بر عهده داشت، البته در سال 1994 مدیریت خلق کننده منزل مد شد.

تاکنون، فورد تحت عنوان طراحی شناخته می‌گردد که به معنای حقیقی کلمه و واژه گوچی را احیا نموده است. گروه فصل پاییز 1995 و طراحی های شیک و مینیمالیستی دهه 90 او پیروزی عظیم  را برای این مارک در صنعت مد به دست آورده اند. اشخاص مشهوری مانند گوینت پالترو، جنیفر لوپز و مدونا از طرح های تام فورد روی فرش قرمز‌رنگ استعمال کرده اند.

برند گوچی (Gucci)

برند گوچی (Gucci)

گوچی به چه شکل بخشی از کمپانی کرینگ شد؟

در آخرها دهه 90، دومنیکو د سول مدیر عامل گوچی بود، با وجود مقاومت های وی «لویی ویتون» خرید سهام کمپانی گوچی را ابتدا کرد. در سال 2004، فورد و مدیریت عامل کمپانی دومنیکو د سول، کمپانی را به جهت اختلافات قراردادی ترک کردند.
بعداز تصدی بدون نقص کمپانی بوسیله لویی ویتون، در سال 2013 این موسسه به Kering تغییر و تحول اسم اعطا کرد و گوچی امروزه تحت عنوان بخشی از این شرکت ما‌نده میباشد.
بعداز تام فورد در سال 2006، Giannini تحت عنوان رئیس ایده پرداز گوچی تعیین شد. بعد از وی نیز در سال 2014 الساندرو میشل تحت عنوان مدیریت ایده پرداز نو معرفی شد.

برند گوچی (Gucci)

برند گوچی (Gucci)
و البته گوچی مدرن

بعداز تعیین الساندرو میشل تحت عنوان رئیس ایده پرداز مارک گوچی، تغییرات مهم در پباده سازی های این مارک وقوع افتاد که امروزه مشاهده خواهیم کرد. در سال 2017، این مجموعه نرم افزار های خویش را برای ترک بی نقص پوست حیوان ها و استعمال از دیگر متریال ذکر کرد. این مارک عهد داده میباشد كه تأثیرات زیست محیطی خویش، برای مثال تکثیر گازهای گلخانه ای را تا سال 2025 كاهش دهد.

در سال 2019 ، گوچی خط آرایشی خویش، Gucci Beauty را مجدد فعال سازی و او‌لین رایحه unisex(مشترک برای خانم ها و آقایان) را به اسم Mémoire d’Une Odeur معرفی کرد.
این مارک برنده، اکنون در موضوع های متعدد مثلا کیف، کفش، جامه، پارچه های طرحدار، زیورآلات و اثاثیه آرایشی فعالیت دارد و سالیانه یک‌سری فشن شو متفاوت را اجرا می نماید.

برند گوچی (Gucci)

برند گوچی (Gucci)

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *