برند زارا

برند زارا (Zara)

مارک Zara زارا یک کدام از طراحان و تولید کنندگان مطرح دنیای مد و فشن (Fashion) میباشد که سالانه تعداد متعددی از تولیدات آن در مجموع جهان و حتی کشور‌ایران نیز به فروش می‌رسند. شاید اسم مارک Zara به گوش شما هم خورده باشد. مارک Zara از آن گروه مارک هایی میباشد که علی رقم اینکه فرصت متعددی از فعالیتش نمی‌گذرد توانسته خویش را به مارک های چندین صد ساله برساند. بنا بر ادعای مدیران این موسسه طراحی و ایجاد یک جنس نو در این موسسه صرفا ۲ هفته فرصت می برد به همین انگیزه می‌باشد که سالیانه بیشتراز ۱۰ هزار سبک پوشاک و اکسسوری گوناگون بوسیله این مارک ساخت‌و‌ساز می گردند. در مطالب قبلی به تاریخچه برند گوچی پرداختیم درپی این مقاله قصد داریم تا شما‌را با تاریخچه و تولیدات مارک Zara زارا بیشتر آشنا کنیم با ما باشید در سایت مُدانا پلاس مجله مد و پوشاک

برند زارا (Zara)

برند زارا (Zara)

تاریخچه مارک Zara

زارا یک برنداسپانیایی میباشد که در سال ۱۹۴۱ بوسیله آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega) احداث شد. مارک Zara در واقع یک کدام از بزرگترین برندهای تیم ایندیتکس (Inditex) میباشد که در معرفی آن‌ها می بایست بگوییم این دسته چند فروشگاه ‌های زنجیره‌ ای می باشند و مشمول مارک های دیگری مانند ماسیمو دوتی، برشکا و… هم میشوند. اسم مارک Zara در صدر برگرفته از فیلم زوربا به همین اسم تعیین گردیده بود اما از بدشانسی اورتگا، در حوالی وی فروشگاهی به همین اسم وجود داشت و با مراجعه صاحب و مالک آن مغازه آنان ناچار به تغییر تحول اسم شدند، البته بخاطر اینکه قالب سر در فروشگاه را پیشنهاد داده بودند در غایت زارا گزینش شد.

برند زارا (Zara)

برند زارا (Zara)

مارک Zara در بالا فقط یک فروشگاه آن هم برای ساخت و ساز پوشاک ارزان بها بود البته پس از اینکه مغازه نخستین با استقبال مواجه گردیده و توفیق موردنیاز را کسب کرد، آنان در سراسر اسپانیا فروشگاه ‌های Zara را بهره‌برداری کردند و این به نوعی شروع فصل جدیدی در تاریخچه مارک Zara به حساب می آید. مارک Zara از سال ۱۹۸۰ وارد بازار جهانی گردیده و به گذر زمان شعبه‌ های خویش در سراسر دنیا را بهره برداری کرد. البته نصیب اصلی تولیدها این مارک مشمول رایحه و ادکلن می‌گردد. تاریخچه مارک Zara زارا در حوزه‌ عطر از سال ۱۹۹۹ آغاز شد و مارک Zara ساخت عطر را در همین سال شروع کرد. تاریخچه زارا مملو‌از طراحان و ایده پردازان میباشد، زیرا گروه مدیریتی این مجموعه این نظر را دارد که از مجموعه طراحان به کار گیری نماید و همین هم سبب ساز تسریع در فرآیند ساخت محصول ها و همچنین ارتقا کیفیت آن گردیده است. در حال حاضر در حدود بیست سال از اولین ایجاد عطر زارا پیشین و این مارک در حدود ۴۰۰ سبک عطر ساخت‌و‌ساز و به بازار عرضه نموده است.

برند زارا (Zara)

برند زارا (Zara)

موسس مارک Zara

آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega) که در حال حاضر یک میلیاردر و تاجر میباشد، در سال ۱۹۳۶ در اسپانیا چشم به جهان گشود. وی به خیال و خاطر شغل پدرش که یک کارگر راه‌ آهن بود، در سن ۱۴سالگی ناچار شد مدرسه را ترک کرده و به کرونا برود. خیلی زود یک کار در فروشگاه جامه فروشی زنانه پیدا کرد و در سال 1972 پیروز به بهره برداری یک مغازه جامه زیر زنانه شد. البته این شروع رویکرد پیشرفت وی بوده و در سال 1975 توانست به همراه همسر خویش او‌لین شعبه مغازه Zara را بهره‌برداری نماید. شاید باورش مشقت بار باشد ولی وی بعنوان ششمی شخص ثروتمند دنیا شناخته گردیده و بیشتراز ۵۷/۵ میلیارد دلار بودجه داراست.

برند زارا (Zara)

برند زارا (Zara)

 

 

بها و تولیدها مارک Zara

هرکدام از نصیب‌ های پوشاک زنانه و مردانه مارک زارا به قسمت های پوشاک بالاتنه، پایین‌ تنه، کیف، کلاه و کمر، زیورآلات، کفش، اسباب آرایشی و بهداشتی، جامه شب، خرقه خواب، پوشاک خردسالان و نوزادان و اجناس جانبی مانند دستکش، چتر، کیف پول، رایحه و ادکلن و …تقسیم می گردند. زارا که به طور تقریب یک مارک لوکس بین ایرانی ها محبوب میشود در اروپا اینطور وجود ندارد و جزو مارک های با بها بی آلایش یا این که حتی زیر میباشد. مغازه های اینترنتی زارا سالهاست تولیدات این مارک را به طور آنلاین در دست یوزرها قرار داده اند. یوزرها می‌توانند با مشاهده اشکال لباس های تازه با ارزش های مطلوب در سایت این مارک مشهور این جامه ها را مشاهده و خریداری کنند. میانگین ارزش تولیدات و جامه های مارک Zara در اسپانیا و پرتغال نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مثل فرانسه معمولا معدود میباشد. دیدنی میباشد بدانید دستکم نصف لباس های مارک Zara در تارنما های تولیدی اسپانیا که مالکیت آنان برای این مارک میباشد ایجاد میشوند. ترکیه، پرتغال و مراکش، چین، بنگلادش و برخی کشورهای آسیایی دیگر نیز تحت لحاظ Zara به ساخت محصول ها این مارک پر اسم و رسم سرگرم میباشند.

 

برند زارا (Zara)

برند زارا (Zara)

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *