خرید و ست کردن ساعت مچی: یکی از مهم ترین اجزای پوشش و مد مردانه ساعت مچی می باشد. با توجه به تنوع مدل ها و ویژگی های مختلف، انتخاب یک ساعت مچی مناسب بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی می تواند سخت و پیچیده باشد برای انتخاب نوع ساعت قانونی وجود ندارد اما مسلما توجه و دقت به مدل ساعت و همخوانی آن با رنگ و استایل لباس مسلما در ظاهر شما تاثیر زیادی دارد.

 خرید و ست کردن ساعت مچی

ساعت کلاسیک و مینیمالیست

معمولا  افراد بعد از خرید ساعت به مدت طولانی از ساعت خود استفاده می کنند،  پس باید در انتخاب تان دقیق باشید. باید ساعتی انتخاب کنید که بتوانید در موقعیت های مختلف مناسب و قاب استفاده کنید. به عنوان مثال نمی توان یک ساعت اسپرت را برای میهمانی های شبانه یا یک ساعت بسیار شیک را برای موقعیت های نیمه رسمی به دست کرد. ساعت کلاسیک با طرحی مینیمالیست یا ساده، می تواند با اکثر استایل های شما از میهمانی گرفته تا محیط کار و… ست شده و بهترین انتخاب برای شما باشد.

 خرید و ست کردن ساعت مچی

سایز ساعت

به یاد داشته باشید تناسب کلید موفقیت شما در انتخاب ساعت مچی می باشد. اگر ساعت مچی برای دست تان کوچک یا بزرگ است، روی دست هایتان عجیب و نامتناسب به چشم می آید. پس اگر مچ بزرگی دارید، باید ساعتی با صفحه بزرگ انتخاب کرده و برعکس. به طور کلی صفحه نمایش ساعت شما باید بین ۳۴ تا ۵۰ میلی متر باشد. توجه داشته باشید حتی اگر مچ بزرگی دارید، ساعتی بزرگ تر از این سایز را انتخاب نکنید.

 خرید و ست کردن ساعت مچی

کوارتز یا مکانیکی؟

موتور ساعت ها به دو دسته ساعت کوارتز (باطری دار) و مکانیکی تقسیم می شوند. ساعت های کوارتز دقیق تر، به صرفه تر، ماندگارتر می باشند. ساعت های مکانیکی به کوک دستی نیاز دارند، حرکت عقربه های آن نرم و پیوسته بوده و جذابیت بیشتری نیز دارند.

بند استیل

اگر بندی استیل را انتخاب کردید، بهتر است رنگ آن با رنگ دیگر فلزها در استایل تان از دستبند و گردنبند گرفته تا کمربند، دکمه سر دست و… هماهنگ باشد. مثلا اگر ساعتی نقره ای دارید، نباید از رنگ طلایی برای دیگر اکسسوری هایتان استفاده کنید.

معمولا ساعت­های بند استیل را می­توان با هر نوع لباسی ست کرده و مورد استفاده قرار داد همچنین می­توان این ساعت­ها را در مجلس، ساعات اداری و حتی در روزهای عادی مورد استفاده قرار داد.

 خرید و ست کردن ساعت مچی

بند چرمی

این قانون برای بندهای چرم نیز می باشد. اگر بند ساعت چرم تان قهوه ای می باشد، کمربند، کیف ویا کفش چرم تان هم باید به این رنگ باشد. البته لازم نیست کاملا همرنگ انتخاب شوند، فقط طیف رنگی مشترکی داشته باشند. به یاد داشته باشید بندهای چرمی مشکی از چرم های قهوه ای رسمی تر می باشند. برای افرادی که کفش هایی با رنگ های متنوع دارند، ساعتی با بندهای قابل تعویض گزینه خوبی می باشد.

 خرید و ست کردن ساعت مچی

ساعت هایی که دارای بند فلزی می باشند در مقایسه با ساعت هایی با بند چرمی راحت تر با لباس ها ست خواهند شد. آقایانی که تمایل به استایل رسمی و شیک دارند، بهتر است ساعت هایی با بند چرمی انتخاب کنند. ساعت هایی که دارای بند چرمی می باشند برای ایجاد استایل نیمه رسمی نیز کارایی بالایی خواهند داشت. به طور کلی، ساعت های بند فلزی نیز مناسب استفاده روزانه و غیررسمی تر می باشند. آقایان می­توانند در مجالس و یا در ساعات اداری همراه با لباس­های رسمی خود از ساعت بند چرمی مناسب و هم­رنگ با کمربند و کفش خود استفاده کنند

مدل صفحه ساعت

نشانگرهای خطی و اعداد رومی صفحه ساعت، معمولا در ساعت های رسمی و اعداد ریاضی در صفحه ساعت های اسپرت دیده می شوند.

 خرید و ست کردن ساعت مچی

هرچه صفحه ساعت ساده تر و ظریف تر بوده، ظاهر رسمی تری خواهد داشت. ساعت هایی با قابلیت های مختلف (مانند زمان سنج، سرعت سنج و قطب نما) کارایی متفاوتی داشته و غیررسمی محسوب می شوند.

ساعت بند پلاستیکی

بسیاری از آقایانی که طرفدار تیپ اسپرت هستند، این نوع تیپ ها را می پسندند این ساعت­ها تنوع بسیار زیادی دارد و به دلیل رنگهای متنوع و شاد، همه سنین می پسندند.

 خرید و ست کردن ساعت مچی

 خرید و ست کردن ساعت مچی

ساعت بند پارچه­ای

ساعت بند پارچه­ای نیز نوعی دیگر از مدل­های متنوع ساعت بوده که در رنگ­های جذاب و طرح­های زیبا است. این نوع ساعت­ها نیز برای استفاده روزانه مناسب هستند و رنگ­ها و مدل­های شادباعث جذب شما می شود.

 خرید و ست کردن ساعت مچی

 خرید و ست کردن ساعت مچی

انتخاب برند ساعت

برای خرید ساعت اصل تنها به مدل و ظاهر آن توجه نکنید، بلکه برند ساعت نیز یکی از نکات کلیدی و اساسی در خرید محسوب میشود. در صورتی که قصد دارید دارید لباس­های خود را با ساعت­های مختلف ست کنید می­توانید از برند­های معمولی­ استفاده کنید و متناسب با سلیقه خود برای هر تیپ یک نوع ساعت خریداری کنید البته برخی از افراد نیز ترجیح می­دهند که ساعت را با برند شناخته شده و کیفیت خوب خریداری کنند. انتخاب نوع و برند ساعت سلیقه­ای بوده و بستگی به انتخاب هر فرد دارد.

 خرید و ست کردن ساعت مچی

 خرید و ست کردن ساعت مچی

دسته بندی ساعت بر اساس نوع کار

ساعت­ها فقط بر اساس مدل و طرح طبقه بندی نمی­شوند بلکه کارخانجات، ساعت­ها را بر اساس نوع کارکردی که دارند نیز طبقه­ بندی می­کنند مانند ساعتهای غواصی بسیار مقاوم بوده و در عمق عمیق آب دچار خرابی نخواهند شد همچنین عقربه­ها و صفحه­ ساعت به گونه­ای طراحی شده است که در اعماق آب و در تاریکی بدرخشد وخوانا نیز باشد. ساعت­های مجلسی، ظریف و زیبا طراحی شده­اند در نتیجه استفاده از آنها در مهمانی­ها و مجالس ظاهر شما را بسیار خاص نشان خواهد داد. همانطور که ذکر شد، ساعت­های بند چرمی و برخی از ساعت­های بند استیل در این گروه قرار گرفته اند.

 خرید و ست کردن ساعت مچی

 خرید و ست کردن ساعت مچی

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *