چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو برای همه پسند ها

انواع آستین مانتو

آستین‌ها جزء مهمی از پوشاک و یکی از نخستین بخش هایی می باشند که در یک پوشاک به چشم می‌آیند . آن‌ها الزاماً باید به خوبی و قشنگ جا بیفتند و زمان پوشیدن هم بدون مشکل باشند . مدل های آستین با دقت به وقت و مد گوناگون خواهد بود و با شیوه مد تبدل می‌کنند . امکان‌پذیر خواهد بود یک بازه‌ی زمانی‌ ، یک آستین ویژه مد باشد‌ ، منتها پس از آن برای دهه‌ها کاملا پنهان گردد تا بعدا ازنو مد گردد . آستین‌ها در طرح‌ریزی مد و به وجود آوردن لباس به یک آیتم استوار مبدل شده‌اند . مدل های متعدد آستین را می‌توان با هر پارچه‌ای و با هر سبکی‌ تولید نمود . از طرفی ، آستین‌ها بخشی از پوشاک می باشند (چه مانتو ، بلوز ، ژاکت ، و دیگر پوشش ها که بازو‌ را می‌پوشانند . با ما در این نوشته از مجله‌ی مُدانا پلاس همراه باشید تا چند نمونه آستین مانتو را بازبینی کنیم .

هدف از آستین در پوشاک چیست‌ ؟

در حقیقت ، آستین‌ها برای پر کردن و حفاظت از بازو‌ها‌ و شانه‌ها ، دور‌ نگه داشتن آن‌ها از نور خورشید ، یا تولید حرارت در فصول خنک سال اقدام می‌کنند . مدل های جوراجور آستین‌ها افزون بر کارکرد ممکن آن‌ها ، به ظاهر زیبا و استایل پوشاک می‌افزایند و می‌توانند جنبش و فرم پوشش را تولید کنند . اشکال متفاوتی از آستین‌ها وجود دارند که می‌توانند وسیع و ریزش‌دار ، تنگ‌ یا پف کرده ، دراز یا کوتاه‌ باشند و از هر گونه پارچه‌ای پدیدآوری گردند . در امتداد چندین نمونه آستین شیک و زیبا مناسب‌ برای مانتو را ملاحظه خواهیم کرد.

مدل آستین مانتو ساده‌ و متداول

مدل آستین‌های رایج‌ مانتو ، طرح هایی می باشند که در اغلب مانتو‌ها بکارگیری می‌شوند و حدوداً هرگز از مد نمیفتند . قفسه لباس‌تان را تماشا کنید؛ بی شک مانتویی با یکی از این الگو آستین‌ها در کمدتان دارید

۱ . آستین ساده‌

آستین عادی و یا ساده‌ ، از رایج‌ترین نمونه های آستین می باشد که در لباس بکارگیری می گردد . آستینی راحت ، دراز و شیک که در بخش حلقه‌ی آستین ، پوشش درز‌ داراست و تا مچ دست را می‌پوشاند . آستین عادی در مقیاس های گوناگون و با اغلب پارچه‌ها مناسب دوختن می باشد و برای مانتوهای راحتی‌ و روزانه کاربرد‌ فراوانی خواهد داشت .

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

۲ . آستین رگلان (Reglan sleeve)

آستین رگلان از یقه‌ آغاز می گردد و در بخش حلقه‌ درزی‌ نخواهد داشت . این آستین در آغاز برای تیشرت‌های بیسبال به قصد آسودگی در تحرک دست ، استفاده می شد . منتها امروزه در طرح های متفاوت پوشش ها ، شبیه مانتو یا پالتو مصرف خواهد داشت.

آستین رگلان غالباً با پارچه‌های کشسان دوخته می‌شده است‌ تا راحتی‌ و تحرک بسیاری در تن تولید نماید . ولی در مورد‌ پارچه‌هایی که وضعیت کشسان ندارند ، در بیشتر موارد پوشش را در بخش یقه‌ چین‌ می‌دهند . این قضیه سبب می گردد پارچه‌ی زیادی در بخش بالای بازو‌ وجود داشته باشد‌ تا در هنگام فعالیت‌ ، تحرک راحتی‌ داشته باشد‌ .

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

۳ . آستین کیمونو (kimono sleeves)

آستین‌های کیمونو از پوشاک قدیمی ژاپنی به همین اسم الهام گرفته می باشد . آستینی وسیع ، طولانی و پهن که با بدنه‌ی پوشاک یک پارچه خواهد شد و به صورت جدا دوخته نمی گردد . مد آمریکایی نخستین مرتبه در سال ۱۹۴۰ با تولید تغییراتی در آستین کیمونو حقیقی ، آن را به فروشگاه ها ارائه نمود . امروزه آستین کیمونو به دلیل آسودگی و سبکش ، به یکی از محبوب ترین طرح آستین‌ مانتو در میان جوانان مبدل گشته است‌ .

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

۴ . طرح آستین مانتو کتی و نمونه آستین مانتو اداری‌ (tailored sleeves)

آستین مانتو کتی

آستینی دراز و دو قطعه که درز‌ آن در بخش عقب آستین می باشد . این نمونه آستین در مانتوهای اداری‌ و عرفی ، کت‌‌ها‌ و به اضافه پالتو مصرف خواهد داشت .

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

مدل آستین فانتزی‌ مانتو

مدل‌های فانتزی‌ برای آستین مانتو ، نمونه هایی است که دوخت مختلفی دارند و به طرح‌ریزی مانتو حالتی متمایز و ویژه می‌دهند . در تابستان امسال چند نمونه از این آستین‌ها را نمونه مانتوهای ترند گشته دیدیم .

۵ . آستین فانوسی (lantern sleeves)

آستین فانوسی ، آستینی دراز ، زیبا و محبوب برای مانتو خواهد بود . این طرح آستین ، میان آرنج‌ و مچ پف می نماید و آن‌گاه مجدداً در پیرامون مچ دست با دوختن مچی و یا کش جمع‌ خواهد شد . آستین فانوسی را به دو شکل ، یکی درز‌ در بخش آرنج‌ و یکی بی درز‌ ، می‌توان طرح‌ریزی نمود .

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

۶ . آستین زنگوله‌ای (bell sleeves)

آستین زنگوله‌ای در بخش حلقه‌ی آستین درز‌ داراست و به بدنه‌ی پوشاک وصل می گردد . در بالای آستین هم‌جوار به درز‌ حلقه‌ ، آستین راسته‌ خواهد بود و هرچه به ناحیه تحتانی آستین می‌رویم گشادتر خواهد شد و وضعیت زنگوله‌ای به خود‌ خواهد گرفت . این نمونه آستین را هم می‌توان در بخش آرنج‌ یا اندکی بالاتر‌از‌آرنج درزی‌ تولید نمود و ادامه‌ی آستین را به شکل کلوش برش‌ زد و به آن وصل نمود و هم می‌توان بی درز‌ آن را طرح‌ریزی کرد‌ .

این طرح آستین ظاهر‌ و سبکی‌ خوبی داراست و جلوه‌ای زنانه و خوش‌منظر به پوشاک می‌بخشد . آستین زنگوله‌ای ، با اقسام پارچه‌ها از ظریف تا کلفت به صورت گسترده‌ای مورد‌ بکارگیری قرار خواهد گرفت و در بازه وسیعی از طرح ها ، از لباس‌‌های‌ رسمی‌ تا بلوز و کت‌‌ ، استفاده خواهد داشت .

۷ . آستین معلق‌ (hanging sleeves)

آستین معلق‌ در پوشش های سده پانزدهم رایج بوده و امروزه هم به عنوان آستینی قشنگ و کلاسیک‌ در پوشش های مجلسی‌ و عرفی مصرف خواهد داشت . آستین معلق‌ ، همان آستین عادی می باشد که درز‌ آستین تا انتها دوخته نشده باشد‌ و حالتی شیپوری خواهد داشت . این نمونه آستین در مانتو‌های مجلسی‌ و با پارچه‌های کرپ و یا ژاکارد بی‌اندازه شیک به نگرش می‌رسد .

مدل مچ آستین مانتو

تنوع آستین‌های مانتو می‌تواند دربردارنده قسمت کوچکی‌ از آستین یعنی مچ آن هم باشد‌ . با برش‌‌های‌ گوناگون آستین در بخش مچ می‌توان طرح های آستین مانتوی متفاوت برای پوشش های گوناگون تولید شود.

۸ . آستین پیراهن‌ مردانه‌ (mans shirt sleeves)

آستینی محبوب برای استایل‌های یومیه و کژوال که با تغییراتی در ظاهر‌ آن (مانند تولید پیلی‌های افزون‌تر در بخش مچ آستین و یا مچی تنگ‌تر) طرح های متنوعی را می‌توان خلق نمود .

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

۹ . آستین بیشاپ (bishop sleeves)

آستینی دراز ، کلاسیک‌ و زنانه که با پارچه‌های ظریف و سبک‌ مشابه حریر‌ ظاهری‌ بسیار زیبا به پوشاک می‌بخشد . در این طرح هرچه به سوی زیر آستین می‌رویم گشادتر خواهد شد و در انتها با یک مچی وسیع و دکمه‌دار جمع‌ می گردد . این آستین بیشتر با یک دکمه در مچ دست بسته‌ خواهد شد و در پوشاک های شب ، بلوز‌های زنانه و به اضافه مانتو استفاده خواهد داشت .

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

۱۰ . آستین مچی (cuff sleeves)

آستین مچی همچنین یکی دیگر از رایج‌ترین و پر استفاده ترین آستین‌ها به حساب می‌آیند که در گوناگونی بسیاری تولید و دوخته می گردد . از جمله این گوناگونی ها می‌توان به آستین مچی چین‌دار ، آستین مچی پیلی‌دار و راحت اشاره‌ نمود . آستین مچی همچنین با دکمه ، بندینک و یا حتی زیپ بسته‌ خواهد شد .

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

۱۱ . آستین پفی (puff sleeves)

آستین پفی در بخش فوقانی به شکل چین‌‌ و یا پیلی‌ به حلقه‌ وصل می گردد و در زیر آستین هم چین‌ و یا پیلی دیده‌ می گردد و وضعیت پفی خواهد داشت . در بخش زیر آستین می‌توان طرح های متنوعی شبیه مچی یا کش‌دوزی و… اجرا نمود .

چندین طرح قشنگ و ویژه آستین مانتو

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *