ترند کلاه تابستانی در سال 2022 : معمولا، طراحان از با اعتبارترین دوزنده های کلاه برای سفارش کلاه برای مجموعه های خود بکارگیری می‌کنند. با این حال، ترند کلاه‌های بهار و تابستان 2022 به دلیل بسته بودن فروشگاه های کلاه‌فروشان و سخت بودن تهیه‌ی مواد اولیه آسیبی جدی متحمل شد. خوشبختانه، این قضیه به این معنی نیست که اصلا هیچ کلاه تابستانی در لیست ترندهای امسال وجود ندارد!

چنانچه جز طرفداران پر و پا قرص کلاه هستید با مجله‌ی مُدانا پلاس همراه باشید. در این نوشته در شروع به معرفی مدل های مختلف کلاه‌های مناسب فصل تابستان می‌پردازیم و سپس ترندهای این فصل را با هم بررسی می‌کنیم.

انواع کلاه تابستانی

کلاه‌های تابستانی به طور معمول برای پوشاندن سر به صورت کامل و یا پوشاندن بخشی از آن، برای نگهداری موها و پوست سر در مقابل نور آفتاب یا فقط برای زیبایی بکارگیری می‌شوند. هر کدام از این مدلهای کلاه دارای اسم و تاریخچه و کاربرد ویژه خودشان هستند.

۱- کلاه بیسبال

این کلاه که غالبا به کلاه ورزشی معروف می باشد، کلاهی ساده با پارچه‌ی نخی و لبه‌‌ی پهن منحنی شکل یا صاف و تاجی گرد است. کلاه‌های بیسبال معمولا در بخش پشت سر به یک کش یا چسب مجهز می‌شوند که برای تنظیم سایز کلاه روی سر اشخاص استفاده می‌شود. سبک فعلی کلاه بیسبال در پایان دهه‌ی ۱۹۲۰ به وسیله بیب روت (Babe Ruth) بازیکن نیویورک یانکی رواج پیدا نمود.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

۲- کلاه بولر

کلاه بولر کلاسیک یک کلاه نمدی، سفت و گرد است. این کلاه در آمریکا با نام دربی نیز معروف می باشد؛ اسمی برگرفته از کنت ادوارد جورج دربی که آن را استفاده می کرد. خیلی از هنرپیشه ها کلاه بولر را بر سر گذاشته‌اند و آن را از خصوصیت های مبرز شخصیت‌های مستقل می‌دانستند. یکی از مشهورترین آن‌ها چارلی چاپلین است.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

۳- کلاه کاکتیل

این کلاه کوچک زنانه و جالب در مناسبت‌های رسمی بکارگیری می گردد و جایگزین کلاه لبه پهن است که معمولاً با پر و نقاب تزیین می‌شود.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

۴- کلاه هامبورگ (کلاه لبه‌دار)

کلاه نمدی نیمه‌رسمی مردانه که خصوصیت اصلی آن گودی بخش مرکزی و لبه‌ی به نسبت باریک و برجسته آن است و به شکل سنتی در رنگ‌های مشکی یا طوسی دوخته می‌شود. اسم این کلاه از امپراتوری آلمان گرفته شده و به آن کلاه شکار هم گفته می شود . کلاه هامبورگ در پایان قرن نوزدهم به وسیله ادوارد هفتم به عنوان یک جایگزین کمتر رسمی برای کلاه‌های بولر و بوتر رواج یافت.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

۵- کلاه باکت (کلاه سطلی)

این کلاه یک کلاه پارچه‌ای ضد آب می باشد که به طور معمول به عنوان کلاه ماهیگیری مشهور شده است.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

6- کلاه کابوی (کلاه گاوچرانی)

کلاه کابوی بخشی از لباس کابوی آمریکایی است و دارای یک بخش مرکزی گود شده و یک لبه پهن در پیرامون آن است. کلاه لبه پهن که برای سوارکاری بکارگیری می‌شود، غالبا از سنت گاوچران‌های مکزیکی گرفته شده است. این کلاه خیلی پر مصرف است زیرا پهنای آن قادر است هم در مقابل آفتاب و هم در زیر باران از صاحب کلاه محافظت کند.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

7- کلاه فدورا (کلاه شاپو)

فدورا یک کلاه نرم نمدی می باشد که شامل یک بخش مخروطی فرم کوتاه است و لبه‌ی آن شامل عرض متوسط ​​است. کلمه فدورا در سال ۱۸۹۱ مورد بکارگیری قرار گرفت. این واژه در سال ۱۸۸۲ از فیلمنامه‌ای نوشته‌ی ویکتورین ساردو به همین اسم گرفته شده‌ است. سارا نقش شاهزاده خانم فدورا، قهرمان کمدی را ایفا نموده که کلاهی با این شکل به سر داشت. این کلاه بیش از هر چیز به علت استفاده منظم اشخاص معروف از جمله آل کاپون، فدریکو فلینی، فرانسوا میتران، همفری بوگارت، هریسون فورد، دن آیکروید، جان بلوشی در فیلم برادران بلوز و رابرت انگلوند مشهور شد.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

8- کلاه نیوزبوی (کلاه روزنامه‌نگاری)

اگر سریال پیکی بلایندرز را دیده باشید به طور یقین این کلاه را که شخصیت نقش اول سریال بر سر دارد، مشاهده کرده اید؛ یک کلاه ساده که در پایان قرن نوزدهم از پشم نرم و پارچه‌ای محکم در آمریکای شمالی به وجود آمد. بخش بالایی این کلاه هشت ضلعی بوده و در بالای تاج آن یک دکمه وجود دارد. این مدل در پایان قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در اروپا و آمریکا در بین آقایان رایج بود. همان گونه که از اسم این کلاه پیداست، معمولاً روزنامه‌نگاران از آن بکارگیری می‌کنند.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

9- کلاه برت (کلاه فرانسوی)

برت که به کلاه «باسک» هم معروف است، یک کلاه پارچه‌ای بدون لبه است. این کلاه که در ابتدا در محیط ارتش بکارگیری می‌شد، بعدها به عنوان اکسسوری سایه مورد استفاده قرار گرفت. باسک در میان دهقانان کشور باسک، کلاه سنتی است.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

10- کلاه کلاچ (کلوش)

این کلاه زنانه که تقریبا مشابه به یک زنگوله می باشد، در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ بسیار محبوب بود. اولین مدلهای حصیری آن به وسیله ملکه‌ی اتریش در وین و توسط دوشس بزرگ توسکانی خریداری شد.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

11- کلاه بوتر (کلاه قایقرانی)

بوتر گونه ای از کلاه نیمه‌رسمی تابستانی می باشد که یک تاج و لبه‌ی صاف و مسطح و نواری در پیرامون تاج دارد که در پایان قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ محبوبیت داشت و برند کوکو شانل آن را در بین خانم ها رواج داد. به طور معمول در گونه های ایتالیایی و فرانسوی مانند کلاه حصیری یا کانوتیر شناخته می‌شود. بکارگیری از آن در آغاز با ورزش قایقرانی در ونیز برای نگهداری از سر در مقابل گرما و آفتاب همراه بود.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

12- کلاه پاناما

این کلاه یک کلاه اکوادوری است و به شکل سنتی با دست با الیافی که از برگ‌های لطیف یک نخل کوتاه بافته می‌شود که در اسپانیایی به نخل توکیلا مشهور می باشد. اسم این کلاه از شهر پاناما که برای سالهای متمادی بندر تجاری اصلی اسپانیا بوده، گرفته شده است. مرحله بافت این کلاه، بسته به وضعیت کیفی آن، از یک روز تا هشت ماه به طول می‌انجامد. در سال ۲۰۱۲ ، بافت سنتی پاناما در بین دارایی‌های شفاهی و ناملموس مردم اکوادور شناخته شد. ازجمله تفاوت‌های این کلاه با فدورا می توان به ریشه گیاهی پاناما و سبک‌تر بودن آن اشاره نمود.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

13- ویزور

ویزور یک کلاه ورزشی است که به آن آفتابگیر هم عنوان می‌شود و گونه ای از کلاه بدون تاج است که به سادگی از یک بخش لبه‌دار و بند دور سر تشکیل شده‌ است. بخش بالایی این کلاه پوشیده نیست و تنها از صورت در برابر آفتاب نگهداری می‌کند. این گونه کلاه برای نگهداری از چشم در مقابل نور بی واسطه خورشید در ورزش‌های بیرون از خانه (به ویژه گلف، تنیس، والیبال و سافت‌بال) طراحی شده است و خالی بودن بخش بالایی امکان تهویه را فراهم می‌کند. البته امروز ویزور غالبا به وسیله اشخاص غیر ورزشکار در ساحل و سایر رویدادهای آفتابی در فضای باز هم بکارگیری می‌شود.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

14- کلاه فلت (کلاه تخت)

کلاه تخت، کلاه گردی می باشد با لبه سفت کوچک در بخش جلوی آن که ریشه‌ی انگلیسی دارد. این کلاه در ایرلند به عنوان کلاه شالیزار، در اسکاتلند به عنوان bunnet، در ولز کلاه Dai، در نیوزیلند کلاهی برای فرد تکه کننده پنیر و در ایالات متحده به عنوان کلاهی برای راننده معروف گردیده است. که غالبا جنس آن پشم و پنبه است.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

ترند کلاه تابستان 2022

حال که تا اینجای نوشته با مدل‌های گوناگون کلاه آشنا شدید، به دنبال کلاه‌های ترند در تابستان 2022 می‌رویم و آنالیز می‌کنیم که طراحان بزرگ دنیای مد در تابستان امسال چه کلاه‌هایی را برای سرمان در نظر گرفته‌اند.

۱- بولرهای بزرگ نینا ریچی

در لوک‌بوک این فصل نینا ریچی، کلاه‌ها نقش برجسته ای دارند و به مجموعه کاملاً مفهومی و کارتونی آن یاری می نمایند. سیلوئت کلاه بهاری معرفی شده از گونه کلاه‌های لبه‌دار اورسایز بوده و در رنگ‌های سفید، آبی، سبز نئون یا بنفش و یک کلاه با طرح چاپی کمرنگ ارائه شده‌اند.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

۲- کلاه‌های سفید تام براون

کالکشن این فصل تام براون با نمونه هایی تماماً سفید و یکدست بسیار جذاب بود؛ کلاه‌هایی که تماما از پشم سفید قلاب‌بافی شده بودند. از جمله سیلوئت‌های حاضر در این کالکشن کلاه‌ها می‌توان به آفتابگیرهای لبه‌دار، کلاه‌های بوتر و کلاه‌های کوهنوردی یا سطلی اشاره نمود.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

۳- نماینده‌ی سافرجت (طرفدار حق رأی زنان) در کریستین سیریانو

کریستین سیریانو مقصودش این بود که با کالکشن بهار خود رأی‌دهندگان دموکرات را تحریک کند و این هدف به ترند پوشش‌های سری که او تصمیم به تولیدشان را داشت نیز تعمیم داده شد.

کلاه‌های تخت و لبه‌دار بوتر، به ویژه هنگامی که با سیلوئت‌ لباس‌های قدیمی پوشیده شوند که روی آن‌ها واژه «رأی» نوشته شده، ما را به یاد جنبش سافرجت می‌اندازد. تمامی کلاه‌ها نوشته سیاسی واضحی ندارند بلکه برخی از آن‌ها ساده و خوش منظر، به شکل تک‌رنگ یا با طرح‌های چاپی جالبی همراه بودند.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

۴- کلاه‌های کژوال سلین (دد کپ)

کلاه‌های کپ دهه‌ی ۹۰ باز هم ترند شده اند. کالکشن سلین در یک استادیوم در مکان باز به نمایش گذاشته شد، از این رو مدل‌ها برای محافظت خود در مقابل آفتاب به کلاه‌های تابستانی احتیاج داشتند. مثل لباس‌های این مجموعه، کلاه‌ها نیز اسپرت و ساده و همچنین شیک بودند، از جمله کلاه‌های بیسبال پارچه‌ای و کلاه‌های باکیت (کلاه ماهیگیری).

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

۵- باکیت‌های جذاب اترو، فیلوسوفی، آنا سوئی و سلین

ما به اندازه ای در فشن‌شوها و لوک‌بوک‌ها شاهد کلاه‌های باکیت بوده‌ایم که اطمینان داریم که کلاه دوست داشتنی تابستانی سال جدید خواهد بود. از کلاه‌های باکیت به سبک قومی برند اترو گرفته تا مدل های حصیری و چاپی جذاب برند فیلوسوفی، کلاه‌های باکیت فوق العاده ای برای هر مدل پسندی وجود دارد.

مجموعه آنا سوئی همچنین شامل کلاه‌های باکیت بود که آن را به یکی از معدود ترندهای کلاه بهار 2022 مبدل نموده است. با این حال، برخلاف حال و هوای کژوال و غیر رسمی سلین، باکیت‌های آنا سوئی به خاطر طرحهای گل‌دار یا قلاب‌بافی، زنانه و راحت هستند.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

۶- تفریح زیر نور خورشید با اترو، زیمرمن و جیسون وو (کلاه حصیری)

در بین ترند کلاه تابستانی 2022 تعداد بسیاری کلاه آفتابی حصیری یا سنتی را شاهد نبودیم، اما خوشبختانه زیمرمن برای فصل گرم و آفتابی پیشنهاداتی به ما داد. این مجموعه کاملا دربردارنده لباس‌های تعطیلات شاد و سبک بود که پوشیدن آن‌ها با کلاه‌های حصیری لبه‌دار جذاب و راحت است. هر کلاه در امتداد حاشیه‌ی لبه‌اش با یک نوار قهوه‌ای تزیین شده که شکل ساده تری به کلاه‌ها می‌دهد و آن را برای بکارگیری در شهر و در تعطیلات مناسب می‌کند.

مجموعه جیسون وو هم کلاه‌های لبه پهنی در چهارچوب کژوال به ما ارائه داد. این کلاه‌های آفتابی باکت از پارچه تولید شده اند و احتمالاً برای استایل خیابانی و کژوال مناسب‌ترند.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

۷- کلاه ویزور فندی، ورساچه و دیوید کوما

آخرین ترند لباس که در این مطلب بررسی خواهیم کرد ویزورها بودند که در فشن شوهای فندی و دیوید کوما آنها را مشاهده می کنیم. ورساچه همچنین ویزورهای لبه پهن با طرح چاپی شلوغ و روسری پیچیده شده به اطراف آن را ارائه داد.

در دیوید کما، ویزورها اندکی اسپرت‌تر بودند با تم ورزش تنیس اما شیک تا آن‌جایی که شاهد کلاه پارچه‌ای پوشانده شده با کریستال‌ها هستیم. در فندی اما ویزورها شیک تر به نظر می‌رسند، تولید شده از پارچه سفید با لبه‌ی بسیار پهن.

ترند کلاه تابستانی در سال 2022

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *