شیوه نگهداری از پوشاک چرمی در کمد‌ : احتمالا شما هم معتقد خواهید بود که پوشاک می‌توانند بازگوکننده تعلقات و منش گوناگون ما باشند؛ به همین علت همچنین هرسال هزاران پوشاک با طرح‌ریزی های نوین به فروشگاه ها ارائه می‌شوند تا پاسخ‌گوی پسند همگی اشخاص باشند . علی‌رغم همه مغایرت ها ، می‌توان نقل کرد که لوازم چرمی جزء‌ مشترک همه کمد‌ها‌ می باشند . شگفت آور خواهد بود بدانید که معروفیت کالاهای چرمی به حدود 5000 سال قبل از ولادت مسیح بازمی‌گردد و تا حد زیادی در تاریخچه کل آیین ها ردپایی از آن دیده‌ خواهد شد . عامل این قضیه هم وضعیت کیفی خوب ، استمرار زیاد و ظاهر زیبای منحصر‌ به فرد‌ آن خواهد بود . کم و بیش امروزه بر شخصی پوشیده‌ نخواهد بود که حفاظت از چرم‌ ، می‌تواند در ماندگاری و ظاهر‌ لوکس آن‌ اساسی باشد‌ . با مُدانا پلاس همراه باشید تا در این مطلب با شیوه حفاظت چرم‌ و نکات مواظبت از آیتم‌های چرمی پر مصرف کمدتان کامل تر آشنا‌ شوید .

نحوه حفاظت از کاپشن چرم‌

الهام ستاندن از شخصیت‌‌های‌ مشهور و شیک‌پوش را می‌توان یک شیوه متداول و عاری از دردسر‌ دانست . برای آغاز ، قادر خواهید بود با اندکی نکته‌بینی به استایل خیلی از شخصیت‌‌های‌ مشهور فیلم و مجموعه ها آیتم مشترک و بی‌اندازه زیبا کاپشن چرم‌ را پیدا‌ کنید؛ علت این مورد همچنین لوکس و پرابهت بودن‌ کاپشن یا کت چرم‌ خواهد بود . اگرچه یکی از مهم‌ترین عوامل این ظاهر زیبا و گیرایی ، می‌تواند به مقدار و شیوه های حفاظت از آن‌ها هم ارتباط داشته باشد‌ . به صورت عام شیوه حفاظت کاپشن چرم‌ مصنوعی‌ یا طبیعی‌ مغایرت چندانی نخواهد داشت و تنها با توجه به یک سری‌ نکات عمومی و راحت ، که در امتداد به آن‌ها اشاره‌ گشته ، می‌توان دایماً روی این آیتم حساب‌ باز نمود .

شیوه نگهداری از پوشاک چرمی در کمد‌

شیوه نگهداری از پوشاک چرمی در کمد‌

 

در مقابل آب از آن حفاظت نمائید :

یکی از مهم‌ترین دشمنان ظاهر زیبا ، نرمی‌ و تمیزی‌ پوشش های چرمی ، آب خواهد بود . برای حفاظت از کاپشن یا کت چرمی خویش ، حتما از تولیدات ضد آب ویژه چرم‌ ، حدودا هر‌چند‌ هفته یا هر‌چند‌ ماه یک مرتبه ، استعمال نمائید . برای ماندگاری زیادتر همچنین خوب تر خواهد بود کاپشن چرمی خویش را در زمان های بارانی‌ نپوشید .

مراقب نرمی‌ و انعطاف‌پذیری آن باشید :

یکی دیگر از نکات خیلی پراهمیت در حفاظت از چرم‌ دقت به نرمی‌ آن خواهد بود . برای این عمل ، تنها کفایت می کند پس از حس سختی و خشکی کم در چرم‌ ، از نرم‌کننده‌های ویژه چرم‌ بکارگیری کنید؛ اگرچه بکارگیری از وازلین و روغن‌‌های‌ طبیعی‌ هم می‌تواند به همان مقدار اثرگذار باشد‌ . برای نرم نمودن کت یا کاپشن چرم‌ تصنعی و طبیعی‌ خودتان حتما به نکات ذیل دقت داشته باشید :

✅ از میزان کم و به اندازه‌ نرم‌کننده یا روغن‌ بکارگیری کنید؛ زیرا میزان فراوان این ماده‌ها می‌تواند منفذهای چرم‌ را ببندد و پایداری و رنگ آنها را تحت‌ اثرگذاری قرار بدهد .

✅ محصولات نرم‌کننده را با دقت به گونه چرم‌ ، با یاری فروشنده و از مغازه های خبره در عرصه چرم‌ تامین نمائید .

✅ روغن‌های طبیعی‌ جانوری همچنین می‌توانند کاربردی باشند؛ ولی امکان‌پذیر خواهد بود سبب تیره‌ گردیدن چرم‌ گردند .

✅ محصولاتی که در تلفیق خودشان دارای روغن‌ معدنی یا پترولئوم می باشند ، می‌توانند سبب صدمه به بافت‌ چرم‌ گردند .

✅ محصولات دارای موم‌ یا‌ سیلیکون می‌توانند سبب خشکی و سختی چرم‌ شوند؛ به این دلیل خوب تر خواهد بود به اندازه کم و با مراقبت مصرف گردند .

شیوه نگهداری از پوشاک چرمی در کمد‌

به درخشش و ساطع بودن‌ آن اهمیت‌ بدهید :

یکی از گیرایی های چرم ، بافت‌ درخشان آن خواهد بود که می‌تواند به علت های فراوانی کم گردد . برای محافظت جلا آن قادر خواهید بود از براق‌کننده‌های ویژه بکارگیری بکنید . خوب تر خواهد بود برق انداختن کاپشن چرمی خویش را با مسافت زمانی‌ بیش‌تر‌از‌ضد آب و نرم نمودن آن انجام‌ دهید؛ زیرا برق انداختن بسیار بیشتر از حد می‌تواند سبب از میان رفتن‌ رنگ ، خشکی و پاره‌پاره گشتن چرم‌ بشود .

شیوه نگهداری از پوشاک چرمی در کمد‌

شیوه نگهداری از پوشاک چرمی در کمد‌

 

تمیز نمودن آن را از خاطر نبرید :

چه قرار باشد‌ کت چرمی یا کاپشن شما از قفسه بیرون‌ بیاید و چه برای مدت زیادی آویز شود؛ بایست حتما پاکیزه و بی گردوخاک گردد . برای این عمل به نکات پایین دقت بکنید :

✅ برای ستاندن گردوخاک آن ، قادر خواهید بود از برس ویژه ، یک حوله یا یک پارچه نازک ، بدون‌ پرز‌ و پاکیزه خشک یا قدری نمناک بکارگیری نمائید .

✅ هرگز برای پاکیزه و خشکانیدن ، کاپشن خویش آن را در ماشین‌ لباسشویی یا خشک‌کن نیاندازید .

شیوه نگهداری از پوشاک چرمی در کمد‌

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *